The Future of Internet

Facebook ครองส่วนแบ่ง 44% ของการแชร์เนื้อหาบนเน็ต

Posted in Behavior, social network, Statistics by markpeak on 17 กุมภาพันธ์ 2010

TechCrunch อ้างสถิติจาก Gigya ซึ่งเป็นเจ้าของ sharing widget ที่อยู่บนเว็บใหญ่ๆ หลายแห่ง มีสถิติน่าสนใจดังนี้

Distribution of shared items
Facebook: 44%
Twitter: 29%
Yahoo:18%
MySpace:9%

Share of Authentication By Platform:

News sites:
Facebook: 31%
Google: 30%
Yahoo: 25%
Twitter: 11%
AOL: 3%

Entertainment sites:
Facebook: 52%
Google: 17%
Yahoo: 12%
Twitter: 11%
MySpace: 7%
AOL: 1%

Live Event Chat:
Facebook: 56%
Twitter: 28%
Yahoo: 9%
MySpace: 7%

สถิติอีกชุดจาก AddThis

Top 10 Services, Overall

Facebook: 33%
Email: 13%
Print:9%
Twitter: 9%
Favorites: 8%
Google: 6%
MySpace: 6%
Digg: 3%
Live: 3%
Delicious: 3%

จาก TechCrunch

มีการตอบกลับหนึ่งครั้ง

Subscribe to comments with RSS.

  1. bizard said, on 18 กุมภาพันธ์ 2010 at 10:40

    Facebook tops all! o_O


ใส่ความเห็น

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / เปลี่ยนแปลง )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / เปลี่ยนแปลง )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / เปลี่ยนแปลง )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / เปลี่ยนแปลง )

Connecting to %s

%d bloggers like this: